נושא חם בעולם התחבורה העירונית של היום הוא קורקינטים חשמליים. מספר הולך וגדל של ערים פונה למכשירים דו-גלגליים כדי לסייע בהקלת עומסי תנועה, זיהום ובעיות חניה. אבל מה צופן העתיד לחוקים ולתקנות הנוגעים לקורקינטים, ואיך ישפיעו חוקים אלה על נדל”ן באזורים עירוניים? למטה, נדון בהשפעת החקיקה הידידותית לקורקינטים על השקעות ופיתוח נדל”ן.
קורקינטים חשמליים הופכים לפופולריים יותר כפתרון לבעיה שאין עיר רוצה להתמודד איתה: יותר מדי מכוניות על הכביש. עם התפשטות שירותי שיתוף רכבים, אשר עוררו גם זעם לגבי תפקידם בעומסי תנועה ובזיהום, קורקינטים חשמליים נתפסים כחלופה ירוקה למכוניות. במקומות מסוימים ברחבי הארץ ובעולם, מותר לרכב על קורקינט חשמלי ברחוב ובמדרכה, בדומה לאופן שבו מותר להשתמש באופניים. מנגד, כמה ערים הפכו את השימוש בקורקינטים חשמליים ללא חוקי, מתוך פחד שהם עשויים להוות איום בטיחותי לרוכב. מציאת איזון בין בטיחות, נוחות וידידותיות לסביבה הוכחה כאתגר עבור מחוקקים, ואם כי ייתכן שנראה תשתית חוקית יותר אחידה בעתיד, כרגע יש הרבה אי-ודאויות.
נכון לעכשיו, רוב האנשים שמשתמשים בקורקינטים באופן קבוע גרים בערים או בסביבות עירוניות צפופות אחרות. תושבי שכונות צפופות ועומס תנועה כנראה לא יכולים להרשות לעצמם מכונית, אבל הם עדיין זקוקים לדרך להגיע לעבודה או לבצע סידורים. נסו לדמיין את השכונה או העיר שלכם בלי קורקינטים, והמחשבה עשויה לא להיראות כל כך טוב. זה משום שקורקינטים הם קומפקטיים וניתן לחנות אותם בצורה מקובלת בצד המדרכה, או במעמד אופניים אם יש כזה זמין. ערים שמאפשרות קורקינטים מספקות לציבור אפשרות להתנייד מבלי לדאוג לחניה. קורקינטים גם מפיקים פחות רעש וזיהום בהשוואה למכונית, שזה עוד סיבה שהם נתפסים כאמצעי תחבורה רצוי לעבור מנקודה A לנקודה B.
חוקי הקורקינטים החשמליים של פלורידה עדיין לא אימצו חוקים מדינתיים כדי להסדיר את הקורקינטים החשמליים, אך פאזל של חוקים ותקנות מקומיות צמח ברחבי המדינה. חוקים אלה עשויים להשפיע משמעותית על הביקוש לקורקינטים חשמליים, ולכן על ערך הנדל”ן ועל פיתוח עירוני בפלורידה.
המדריך המקיף הזה לחוקי הקורקינטים החשמליים של פלורידה שפורסם על ידי Pet Know How, הוא הפעם הראשונה שמישהו אסף את כל התקנות העירוניות הנוכחיות לגבי קורקינטים במקום אחד. הוא מגלה שערים שונות באופן משמעותי בכללים ובדרישות שלהן. לדוגמה, פורט לודרדייל לא מאפשרת קורקינטים חשמליים באזור המרכז העירוני בשעות אחר הצהריים והערב, בעוד שמיאמי מתירה רק לרכב על המדרכה אלא אם יש נתיב אופניים ייעודי. כמה ערים דורשות מחברות הקורקינטים לשלם דמי רישוי כדי לפעול בעיר, אחרות לא. יש כאלה שמטילות מגבלות גיל, בעוד אחרות מתירות לרוכבים בגיל 16.
בניגוד להרבה מדינות וערים אחרות ברחבי ארה”ב, פלורידה לא ראתה אימוץ נרחב של קורקינטים חשמליים. לדוגמה, לפי דוח שפורסם על ידי Spanish Prime Time, מספר הנסיעות היומי הממוצע של מונופול הקורקינטים הספרדי, Linus E-Mobility, הוא רק 760 נסיעות, או 2.3 נסיעות לכל קורקינט ביום. הם מצפים לאבד את המונופול שלהם כאשר Lime ו-Bird ייכנסו לשוק בעתיד הקרוב, כפי שכבר עשו בערים אחרות בפלורידה. Pet Know How צופה שחוקי הקורקינטים החשמליים של פלורידה עשויים להשתנות בקרוב כדי לשקף את המגמה לקורקינטים בערים אחרות.
ההשפעה של שינוי תחבורה על נדל”ן יכולה להיות חיובית ומושכת למשקיעים, או שהיא יכולה להיות מרתיעה. אנשים שונים רואים את הכוס חצי מלאה, או חצי ריקה. כתוצאה מכך, בלתי אפשרי לעשות תחזית מדויקת לגבי איך הקורקינטים יתפתחו בעתיד. מצד אחד, חוסר בקורקינטים עשוי להשפיע לרעה על ערך הנדל”ן באזורים עירוניים. הסתמכות בלעדית על אופניים, מכוניות ותחבורה ציבורית עשויה להרחיק משקיעים. מצד שני, עיר ידידותית לקורקינטים עשויה למשוך משקיעים עם אפשרויות ידידותיות לסביבה, שכן קורקינטים הם יותר ידידותיים לסביבה מאשר מכונית.
בסך הכל, ערים שמס hesitantות לגבי מתן אישור לקורקינטים חשמליים כנראה לא רוצות להיתפס כלא ידידותיות לקהלים המודעים לסביבה, כמו מילניאלס ו-Gen Z. אלה הדורות שערים מנסות למשוך, ואפילו אם משקיעים רוצים להרוויח, ממשלות העיריות והפקידים אכפת להם מהתדמית שלהם. הם גם אכפת להם מהבטיחות הציבורית. כאשר מדובר בקורקינטים חשמליים, ערים לא צריכות לדאוג מהפוטנציאל לפשע או אלימות – אחרי הכל, אנשים צריכים להיות בגיל מסוים כדי להשתמש בהם, וניתן לעקוב אחריהם אם נגנבו או התרסקו. אבל ערים כן צריכות לשקול את הסכנות לרוכבים, במיוחד כאשר הקו לא ברור היכן מותר לרכב.
תחבורה יכולה להשפיע באופן עמוק על נדל”ן על ידי הגדלת ערך הנכסים שנמצאים במיקום נוח באזורים עם תנועה גבוהה. משקיעים מעוניינים לשווק את הנכסים והפיתוחים שלהם לאנשים שחיים במרכזים עירוניים, וקורקינטים עשויים להיות הפתרון. אף על פי שחוקי הקורקינטים עדיין מתפתחים ברחבי פלורידה, מגמה זו מובילה לביקוש גבוה יותר לנכסים עירוניים ליד התחבורה הטובה ביותר.
למידע נוסף על תקנות תחבורה, אתם יכולים לבקר ב-ויקיפדיה.