חדשות נדלן 2.0
חדשות נדלן 2.0
  • חדשות הנדל”ן
    • נדל”ן מסחרי
    • התחדשות עירונית
    • רגולציה וממשל
  • עיצוב הבית
  • מחירים
    • משכנתא ומימון
  • נדל”ן מסחרי
    • השקעות נדלן
  • לימודי יזמות נדל״ן
  • יצירת קשר
  • המומלצים
    • עצות מומחים
    • אינדקס עורכי דין
  • חדשות הנדל”ן
    • נדל”ן מסחרי
    • התחדשות עירונית
    • רגולציה וממשל
  • עיצוב הבית
  • מחירים
    • משכנתא ומימון
  • נדל”ן מסחרי
    • השקעות נדלן
  • לימודי יזמות נדל״ן
  • יצירת קשר
  • המומלצים
    • עצות מומחים
    • אינדקס עורכי דין
ראשי » המומלצים » פרסום בפייסבוק – כך תעשו את זה נכון

פרסום בפייסבוק – כך תעשו את זה נכון

אביעד ברטוב

אחד מתחומי השיווק המעניינים ביותר באינטרנט הוא השיווק ברשתות החברתיות. המאמר הזה יעסוק לא בסתם רשת חברתית, אלא בזו שהביאה את המושג לגדולה שלו.

פייסבוק התחילה את דרכה באופן צנוע, כרשת חברתית לאוניברסיטאות. לא היה זה סטארטאפ עם תכנית עבודה מסודרת מההתחלה אלא תהליך של ניסוי וטעיה במהלכו יצרו מארק צוקרברג וחבריו את הבסיס למה שיותר מאוחר נהפך לפלטפורמה אינטרנטית בה חברים מיליארדי אנשים שמעלים, קחו כיסא לשבת, מעל ל300 מיליון תמונות ביום.

אני מקווה שלא צריך לקבל כל הוכחה נוספת לפוטנציאל השיווקי של הרשת. מה שצריך הוא להבין כיצד ניגשים לזה וכיצד עושים זאת כמו שצריך. המאמר הזה בא להתוות את שיטות הפעולה הבסיסיות בשביל שתצליחו בקמפיין הפייסבוק שלכם. הפוטנציאל אולי רב אבל כך גם התחרות, ממש כמו כל זירה ערה. הסוד הוא לאמץ שיטה מנצחת ולעבוד לפיה. דניאל זריהן, שהוא בכלל איש SEO, נותן כמה טיפים על פרסום בפייסבוק.

האלמנטים השונים של הפרסום בפייסבוק

כל קמפיין פרסום פייסבוק, בין אם הוא נועד ליצירת מכירות, לידים או קמפיין מיתוג, נבנה ומורכב מכל אחד מהחלקים הבאים:

פילוח

אולי הכלי הכי חזק של הפלטפורמה, היכולת לפלח ולבנות קהל מדוייק היא מיומנות שחייבים לפתח כבר מההתחלה. המשתמשים בפייסבוק עושים זאת ללא כל תשלום כספי מצידם מלבד מידע רב שהם נותנים לפלטפורמה. המידע שנאגר הוא מאד יחודי ומאפשר פילוח לפי מספר עצום של משתנים כגון גיל, מגדר, תחומי עניין, השכלה, מקום עבודה וכו’. התוצר של הפילוח הוא הקהלים של הקמפיין. בניית קהל נכונה היא כזו שתיצור את הקבוצה הגדולה ביותר שרלוונטית לקמפיין מבחינת התאמת המוצר או שירות והנכונות לרכוש או להמיר. זה יאפשר לכם לפרסם בדיוק לקהל שלכם ובדיוק ברגעים שהם צריכים או מוכנים לרכוש מכם או להגיב למודעה.

יצירת עניין

פייסבוק מציעה גיוון גדול ביותר בכל הנוגע לאפשרויות התוכן של המודעה. ניתן לקדם צורות שונות של מודעה במיקומים שונים ועל פני דפים שונים. ניתן לבחור למשל בפרסום עם יותר דגש על אפליקציה לניידים או דווקא למחשבים נייחים. המודעה יכולה להיות בצורת פוסט מילולי או עם סרטונים או תמונות. ישנן צורות שונות של הצגה למשל לתמונות כגון ‘קרוסלה’ או מצגת. האפשרויות הרבות יכולות מעט לבלבל את מי שעובר לפירסום בפייסבוק מפלטפורמות יותר מוגבלות. מה שכל זה מכתיב הוא הרבה השקעה בתוכן: השקעה בתוכן ויזואלי איכותי וכן בתוכן מילולי קולח. בפייסבוק התוכן של הפרסום שלכם מתחרה על תשומת הלב של המשתמש עם יתר התוכן הרגיל, קחו זאת בחשבון.

אפשרויות תיקצוב

כאשר אנחנו מתקצבים את המודעה שלנו, שימו לב לשתי דרכי התמחור. זהו פרט חשוב שיכול לשנות פלאים את היעילות של הקמפיין. שיטה אחת היא הCPC, או מחיר להקלקה. זו שיטה שמתאימה לקמפיינים עם מטרות המרה מוגדרות כגון מכירה, או איסוף לידים. מחיר המודעה נקבע לפי ההקלקות שיובילו להמרות. שימו לב שהשיטה הזו איננה טובה למי שרוצה קמפיין מיתוג רחב למשל. פייסבוק מציעים תמחור CPM שהוא עלות לחשיפה (הM מייצגת 1000 חשיפות). זוהי דרך יעילה לפרסם באופן רחב ולקבל הרבה ערך גם ממודעות עליהן לא הקליקו.

ניתור ומעקב

כל קמפיין שיווקי דורש מעקב וכלים בשביל להעריך את היעילות שלו. בפייסבוק הכלים הללו גם הם מאד חזקים ומהווים חלק מאד חשוב בתהליך הפרסום. כלי הINSIGHT מאפשר לנו לא רק ללמוד מקמפיין לקמפיין אלא גם להשתפר בזמן אמת על ידי מבחני A/B של הפרסומים שלנו. הכלי מאפשר לנו להיות עם יד על הדופק לגבי החשיפה וההיענות של הפרסומים השונים שלנו לקהלים שונים. אחת האפשרויות היותר מעניינות היא היכולת להשוות את הפוסטים שלנו לפוסטים דומים של עסקים מתחרים לנו.

סיכום

נגענו כאן ממש על קצה המזלג בכל רכיבי הפרסום בפייסבוק. כל אחד מהם הוא רק פתח להמשך לימוד והתמקצעות. שיהיה לכם בהצלחה בפרסום הבא שלכם בפייסבוק!

« פוסט קודם
פוסט הבא »

כל הזכויות שמורות

אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר: avihai.zoomat@gmail.com

האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות
אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!
תגיות
אשדוד אשקלון באר שבע בנייה דיור ציבורי דירה בהנחה דירה חדשה דירות הסכם גג השקעה השקעה בנדל"ן השקעות השקעות נדל"ן התחדשות עירונית חיפה חריש יואב גלנט יזמות נדל"ן יחידות דיור ירושלים לוד מחירי הדיור מחיר למשתכן מקרקעי ישראל משה כחלון משכנתא משרד הבינוי והשיכון משרדים נדל''ן ניר שמול נתניה עורך דין עיצוב הבית פינוי בינוי פריפריה פתח תקווה קבלן רמ"י רמת גן רשות מקרקעי ישראל שיפוץ שר הבינוי והשיכון שר הבינוי והשיכון יואב גלנט תל אביב תמ"א 38
האתרים שלנו: תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | המגזר-פורטל חדשות למגזר הדתי | מודיעין | מדינט – פורטל בריאות ורווחה | החדשות הטובות בישראל | רמת גן | בת ים - חולון | גב"ש | יש''ע:שומרון בנימין וגוש עציון | במרכז- לחברי הבית היהודי | לוד | לימודים אקדמאיים בישראל | חדשות ישראל | כפר סבא | נדל"ן
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס