מושגים עסקיים חיוניים לעורכי דין
אז נתחיל קודם כל בכך שלא כל עורכי הדין סובלים מקוצר ראייה. חלקם בהחלט מסתכלים מעבר למציאת העיקרון המשפטי אחד או שניים שעוזרים להם לנצח בעדויות ובעסקאות, ועושים בפועל שימוש בכישורי החשיבה האסטרטגית הרחבים שלהם בפרקטיקה המשפטית. ניתן למצוא אותם בכל סוגי התחומים המשפטיים, כולל בעסקאות השקעה בנדל”ן בישראל. כלומר, כמובן, אם יינתן להם הסיכוי להרחיב את האופקים שלהם.
כשמדובר בנדל”ן בישראל, עם זאת, רבים מעורכי הדין פשוט לא פועלים עם טובת הלקוחות שלהם בראש, ולכן ה’קוצר ראייה’ שלהם (כדי להשתמש במונח הפופולרי לתופעה זו) לעיתים קרובות בא על חשבון העסקים המצליחים של לקוחותיהם. ללא ידע מעשי במושגים עסקיים מרכזיים הקשורים לרכישה ומכירה של נדל”ן בישראל, וללא הבנה של האקלים העסקי הייחודי במדינה, עורך דין פשוט לא מצויד היטב לספק את העצה המשפטית הטובה ביותר בעסקה.
באופן כללי, התעלמות מהמושגים העסקיים פוגעת במערכת היחסים בין עורך הדין ללקוח. חוסר המעורבות הרצינית של עורך הדין במקרה יכול להשאיר אותו או אותה עיוורים למציאות המצב, מה שאומר שהמקרה עשוי להתחיל ברגל שמאל ופשוט להחמיר משם. בישראל, זה אומר שהכישלונות של עורך הדין והלקוח יכולים לעלות בסופו של דבר מיליוני דולרים.
בתחום הנדל”ן, הבעיה המערכתית הזו – שהיא לא רק קשורה לנדל”ן אלא לכל סוגי העסקאות – מתרחשת כאשר עורכי דין מכינים חוזים מסובכים שמ obscures risks או מתעלמים מלהסדיר תנאים חוזיים שמגנים על משקיעים. בעיה נוספת שעולה מההבדל בין לראות את התמונה הגדולה בעסקה לבין פשוט להגן על טענה משפטית צרה היא המניעה של הצלחה בעסקה העסקית עצמה. לדוגמה, אם אין דבר בעסקת החוזה של עורך הדין שמחייב את המוכר של דירה לפנות את הנכס עד תאריך מסוים, העסקה עלולה לא להתממש. המנהל העסקי, לעומת זאת, מבין את המושג של סיום השכירות, ויכול לבלוע את הגלולה ולשלם את השכירות החודשית עד שהקונה מפנה את היחידה.
באופן דומה, במצב שבו עסקה התדרדרה בגלל כישלונו של הקונה לאשר את תכנית הקומה של הבניין ולשנות את התוכניות, עורך הדין של הקונה יכול היה לדעת שהתוכניות היו אלמנט משמעותי בעסקה, ויכול היה להיות מסוגל לבנות את העסקה בדרך שהייתה עוזרת לקונה מההתחלה.
זה לא אומר שעורכי דין אינם מסוגלים להבין מושגים עסקיים – רבים מהם, למעשה, מקצוענים עסקיים מיומנים בזכות עצמם. אנשי עסקים ישראלים, לעומת זאת, בדרך כלל יותר יודעים כיצד להיות חכמים עסקית ומובילים משפטיים בסביבה מקצועית. הם יודעים מה עושים מנהיגי עסקים גלובליים כדי להשיג יתרון תחרותי על המתחרים שלהם, והם לוקחים את המידע הזה ללב. הם גם יודעים כיצד לחשוב בתמונה הגדולה, ויכולים לדמיין עסקה שניתן ליישם ברגע שהדיו יבש על הקו המנוקד. עכשיו, יותר מתמיד, עסקאות נדל”ן ישראליות מתבצעות בשיתוף פעולה עם עורכי דין ממדינות רבות שונות. עבור חברות שפועלות בינלאומית, זה הגיוני. וזה הגיוני גם מסיבות רבות אחרות.
ישראל היא מדינהRemarkable לצפות בה כשהיא מנווטת בנוף עסקי המשתנה במהירות, והיא ללא ספק הופכת לזירה עיקרית של השקעות עסקיות ממוקדות, מה שאומר שהביקוש לנדל”ן ימשיך לגדול. כדי להמשיך לשגשג בשוק תחרותי, עורכי הדין יצטרכו ללמוד כיצד לחשוב אסטרטגית על העצות המשפטיות שלהם, וכיצד השימוש במושגים חיוניים של עסקים לעורכי דין יכול לשפר את הערך שלהם ללקוחותיהם.