הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה לאשר את תוכנית המתאר לקיבוץ גליל ים, המשתרעת על שטח של כ-351 דונם. התוכנית תיתן מענה לכ-1,500 תושבים ותגדיל את היקף יחידות הדיור בקיבוץ מ-190 יחידות כיום ל-420 יחידות בסך הכול.
במסגרת התוכנית יתווספו לקיבוץ 160 יחידות דיור, לצד 70 יחידות דיור קטנות בשטח של עד 55 מ”ר במסגרת דיור מיוחד. בנוסף, כוללת התוכנית כ-48 אלף מ”ר לתעסוקה, וכן שטחים למבני ציבור, מבני משק, ספורט ונופש.
לצד תוספת הבינוי, התוכנית כוללת גם מרכיבי שימור ופיתוח סביבתי. תשעה מבנים בקיבוץ נקבעו לשימור, בהם מבנה הסילו ומגדל המים, שיוגדרו לשימור מחמיר. המבנים, המהווים חלק מהמורשת ההיסטורית של ההתיישבות העובדת, ישולבו בלב הקיבוץ כחלק ממערך שטחים ציבוריים פתוחים ומערכת שבילי הליכה ירוקים, המתחברת לרשת השבילים ההיסטורית וממשיכה אותה.
התוכנית שמה דגש גם על שיקום נחל גלילות וגדותיו, וכוללת פיתוח מרחב ציבורי לאורך הנחל, שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, וכן אזורי שהייה ופנאי.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר’ ארז בן אליעזר, מסר: “מדובר בתוכנית ייחודית שכן זהו הקיבוץ היחיד במחוז תל אביב, ובהתאמה היא מאזנת בין התפתחות הקיבוץ לשמירה על אופיו וזאת תוך שילובו במרחב ופתיחת הנחל למעבר הציבור. התוכנית קובעת מבנים ומרחב ציבורי לשימור לטובת הדורות הבאים בשים לב לעובדה כי מרבית אדמות הקיבוץ הפכו לאורך השנים לחלק מהערים הרצליה ורמת השרון”.
קיבוץ גליל ים נוסד בשנת 1932 על ידי קבוצת “הבחרות הסוציאליסטית העברית” כקיבוץ עירוני בתל אביב ובהמשך באזור גבעתיים. בשנת 1943 הוקם במיקומו הנוכחי, וכיום מתגוררים בו כ-500 תושבים.

